46,5012 %0.04
52,8441 %-0.19
61,2728 %-0.24
İstanbul
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Medya Haber EĞİTİM Kadın Öğrencilerin Mühendislik Programlarındaki Oranı 10 Yılda Yüzde 15 Yükseldi

Kadın Öğrencilerin Mühendislik Programlarındaki Oranı 10 Yılda Yüzde 15 Yükseldi

Mühendislik fakültelerinde kadın öğrencilerin oranı yükselmeye devam ediyor. Son 10 yılda mühendislik programlarında öğrenim gören kadın öğrencilerin sayısı yüzde 11 artarak 163 bine yükseldi.

Mühendislik alanında kadınların görünürlüğünü artırmak ve kadın mühendislerin çalışmalarına dikkat çekmek amacıyla her yıl 23 Haziran “Uluslararası Kadın Mühendisler Günü” olarak kutlanıyor. Yükseköğretim Kurulu verileri, Türkiye'de mühendislik bölümlerinde öğrenim gören kadın öğrencilerin sayısının ve toplam öğrenciler içindeki payının son yıllarda istikrarlı şekilde arttığını ortaya koydu.

2016 yılında mühendislik bölümlerinde 146 bin 766 kadın öğrenci bulunurken, 2026 yılında sayı 163 bin 105’e yükseldi. Böylece son 10 yılda mühendislik programlarında okuyan kadın öğrencilerin oranında yüzde 11,1’lik bir artış oldu.

Her Yıl Daha Da Artıyor

Mühendislik bölümlerinde öğrenim gören kadın öğrencilerin oranında son yıllardaki artış dikkati çekiyor. 2016’da mühendislik bölümlerinde okuyan kadın öğrencilerin toplam öğrenciler içindeki payı yüzde 27,5 olarak kaydedilirken bu oran 2026’da yüzde 31,6’ya ulaştı.  

Bu program türünde okuyan kadın öğrencilerin oranı 2022’de yüzde 28,1, 2023’de yüzde 28,7, 2024’te yüzde 29,7, 2025'te yüzde 30,6 olarak gerçekleşmişti. 2026'da bu oran yüzde 31,6'ya yükseldi. Buna göre mühendislik bölümlerinde öğrenim gören kadın öğrencilerin toplam öğrenciler içindeki payı son 10 yılda yüzde 15 yükseldi. 

Veriler, özellikle son dört yılda kadınların mühendislik alanlarındaki oranının düzenli olarak arttığını gösterirken, 2025-2026 eğitim öğretim yılında ulaşılan yüzde 31,6'lık kadın oranı son 10 yılın en yüksek seviyesi olarak kayıtlara geçti.
2025-2026 eğitim öğretim yılında toplam 516 bin 471 mühendislik öğrencisi bulunuyor.

Mühendislik Bölümlerinde Kadın Öğrenciler

“Yükseköğretim Sistemi Açısından Sevindirici Bir Gelişme”

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, Türkiye'nin son yıllarda özellikle savunma sanayiinde elde ettiği başarıların arkasında güçlü bir yükseköğretim altyapısının bulunduğunu belirtti.

Türkiye'nin savunma sanayiinde görev yapan mühendislerin yüzde 98'inin Türk üniversiteleri mezunlarından oluştuğuna vurgu yapan Özvar, “Bu durum, savunma sanayiinden yapay zekaya, havacılıktan uzay teknolojilerine kadar stratejik alanlarda elde edilen başarıların arkasında Türk yükseköğretim sisteminin yetiştirdiği insan kaynağının bulunduğunu açıkça ortaya koymaktadır.” dedi.

Mühendislik alanında kadın öğrenci sayısındaki artışın memnuniyet verici olduğunu belirten Özvar, “Savunma sanayii başta olmak üzere havacılık, uzay, yapay zeka, yazılım, enerji ve ileri teknoloji alanlarında Türk mühendislerin ortaya koyduğu başarılar ülkemizin gurur kaynağıdır. Bu başarı hikayelerinde kadın mühendislerimizin katkısının her geçen gün daha da arttığını görmekten büyük memnuniyet duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.

Kadınların mühendislik alanlarındaki varlığının güçlenmesinin Türkiye'nin kalkınma hedefleri açısından stratejik önem taşıdığını vurgulayan Özvar, “Kadın öğrencilerimizin mühendislik programlarına ilgisinin artması, ülkemizin nitelikli insan kaynağını daha da güçlendirmektedir. Türkiye olarak savunma sanayii başta olmak üzere tüm sektörlerde daha fazla kadın mühendisin yetişmesini, araştırma-geliştirme faaliyetlerinde yer almasını ve teknoloji üretim süreçlerine yön vermesini önemsiyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

Özvar, mühendislik programlarında kadın öğrenci oranının son yıllarda istikrarlı biçimde yükselmesinin yükseköğretim sistemi açısından sevindirici bir gelişme olduğunu belirterek, bu artışın önümüzdeki yıllarda da devam edeceğine inandıklarını ifade etti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *